Skip to content

ALGEMENE VOORWAARDEN

Sonarent E-mail: info@sonarent.nl

Website: https://sonarent.nl

Artikel 1 – Definities

Sonarent: Spidersigns BV, handelend onder de naam Sonarent, gevestigd te Eindhoven, KvK-nummer 77748697.

Klant: degene met wie Sonarent een overeenkomst is aangegaan.

Partijen: Sonarent en Klant samen.

Dienstverlening: het vervoeren van een bruidspaar, jubilaris, galabezoeker of vergelijkbare personen, volgens een vooraf afgesproken route.

Dienstverleningsdatum: de dag waarop de overeengekomen dienst door Sonarent zal worden uitgevoerd.

Plaats : De gemeente in Nederland waar de dienstverlening begint.

Artikel 2 – Toepasselijkheid

  1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten en leveringen van diensten of producten door of namens Sonarent.
  2. Sonarent en de Klant kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als dat schriftelijk is vastgelegd.
  3. Sonarent en de Klant sluiten de toepasselijkheid van de algemene voorwaarden van de Klant of van anderen uitdrukkelijk uit.

Artikel 3 – Reserveringen en offertes

  1. Offertes van Sonarent zijn vrijblijvend, tenzij daarin uitdrukkelijk anders vermeld.
  2. Een aanbod of offerte is maximaal 14 dagen geldig, tenzij er een andere termijn in het aanbod of de offerte staat.
  3. Aanvaardt de Klant een aanbod of offerte niet binnen de geldende termijn, dan vervalt het aanbod of de offerte.

Artikel 4 – Aanvaarding

  1. De offerte wordt de klant aanvaard door binnen 24 uren een aanbetaling te doen van €100 door overmaking op de bankrekening van Sonarent. Indien het betreffende bedrag niet binnen 24 uren is ontvangen, zal de offerte als niet-aanvaard worden aangemerkt. Sonarent is dan vrij om op de betreffende dienstverleningsdatum aan anderen te offreren.
  2. Mondelinge aanvaarding van de Klant verbindt Sonarent slechts, nadat de Klant deze schriftelijk of elektronisch heeft bevestigd en de aanbetaling is gedaan.
  3. Bij aanvaarding van een vrijblijvende offerte of aanbieding, mag Sonarent de offerte of het aanbod alsnog binnen 3 dagen na ontvangst van de aanvaarding intrekken, zonder dat de Klant hieraan enige rechten kan ontlenen. Enige betaling die dan al is verricht zal dan worden gerestitueerd.

Artikel 5 – Prijzen

  1. Sonarent hanteert prijzen in euro’s inclusief btw.
  2. Sonarent mag de prijzen van zijn diensten en producten op zijn website en in andere uitingen altijd wijzigen.
  3. De klant betaald vooraf aan een dienstverlening de basisprijs. De eventuele meerkosten, voor gereden kilometers meer dan 100km of extra uren meer dan 4 uren dienstverlening, worden bij nacalculatie nabetaald door de klant op de dag van de dienstverlening.

Artikel 6 – Betalingen en betalingstermijnen

  1. De betaling van de dienstverlening van Sonarent zal in 2 (twee) termijnen worden voldaan. Een optionele 3de termijn is van toepassing indien de dienstverlening meer dan 4 uren in beslag neemt en/of er meer dan 100km wordt gereden.
  2. De eerste betaling van euro 100 bij het aangaan van de overeenkomst, te voldoen op de bankrekening van Sonarent. Pas na de ontvangst van deze eerste betaling wordt geacht dat de overeenkomst tot stand is gekomen.
  3. De tweede betaling van de resterende basisprijs zal de Klant uiterlijk 2 (twee) weken voor de dienstverleningsdatum hebben overgemaakt op de rekening van Sonarent.
  4. Een optionele derde betaling (dienstverlening > 4 uren en/of  gereden kilometers >100km) wordt afgerekend op de dienstverleningsdatum (Direct overmaking per bank of Tikkie).
  5. De betalingstermijnen die Sonarent hanteert, zijn fatale betalingstermijnen. Dat betekent dat indien de Klant het afgesproken bedrag niet uiterlijk op de laatste dag van de betalingstermijn heeft betaald, hij automatisch in verzuim en in gebreke is, zonder dat Sonarent aan de Klant een aanmaning hoeft te sturen of in gebreke hoeft te stellen.
  6. Sonarent stelt de dienstverlening afhankelijk van tijdige betaling.
  7. Mocht de tweede termijn van de afgesproken betaling niet bij Sonarent zijn binnengekomen twee weken voor de dienstverleningsdatum, dan is Sonarent niet gehouden de dienst te verlenen en is de aanbetaling niet terugvorderbaar. De bankinformatie van Sonarent is hierin leidend.

Artikel 7 – Garantie

  1. Wanneer de Klant en Sonarent een overeenkomst met een dienstverlenend karakter zijn aangegaan, bevat deze voor Sonarent enkel een inspanningsverplichting en dus geen resultaatsverplichting.

Artikel 8 – Uitvoering van de overeenkomst

  1. Sonarent voert de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en volgens de eisen van goed vakmanschap uit.
  2. Sonarent mag de afgesproken dienstverlening in zijn geheel of deels laten uitvoeren door anderen.
  3. De uitvoering van de overeenkomst gebeurt in overleg na volledige betaling van de Klant.
  4. De Klant moet ervoor zorgen dat Sonarent op tijd kan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst.
  5. Zorgt de Klant er niet voor dat Sonarent tijdig kan beginnen, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten voor rekening van de Klant.

Artikel 9 – Informatieverstrekking door de Klant

  1. De Klant stelt alle informatie, gegevens en bescheiden die relevant zijn voor de correcte uitvoering van de overeenkomst tijdig en in gewenste vorm en op gewenste wijze beschikbaar aan Sonarent.
  2. De Klant staat in voor de juistheid en volledigheid van de ter beschikking gestelde informatie, gegevens en bescheiden, ook indien deze van derden afkomstig zijn.
  3. Stelt de Klant niet, niet tijdig of niet behoorlijk de door Sonarent redelijkerwijs verlangde informatie, gegevens of bescheiden beschikbaar en loopt de uitvoering van de overeenkomst hierdoor vertraging op, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en extra uren voor rekening van de Klant.

Artikel 10 – Vrijwaring

  1. De Klant vrijwaart Sonarent tegen alle aanspraken van anderen die verband houden met de door Sonarent geleverde diensten.

Artikel 11 – Klachten

  1. De Klant moet een door Sonarent verleende dienst zo snel mogelijk onderzoeken op eventuele tekortkomingen en mondeling doorgeven aan de chauffeur.
  2. Beantwoordt een verleende dienst niet aan dat wat de Klant redelijkerwijs mocht verwachten, dan moet de Klant:
    • Sonarent daarvan schriftelijk op de hoogte te stellen binnen 2 dagen na het vaststellen van de tekortkoming.
    • De Klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming, zodat Sonarent hierop gepast kan reageren.
    • De Klant moet aantonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen de Klant en Sonarent.

Artikel 12 – Ingebrekestelling

  1. De Klant moet een eventuele ingebrekestelling schriftelijk kenbaar maken aan Sonarent.
  2. De Klant is ervoor verantwoordelijk dat zijn ingebrekestelling Sonarent ook daadwerkelijk op tijd bereikt, binnen 2 dagen na de vaststelling van de ingebrekestelling.

Artikel 13 – Aansprakelijkheid Klant

  1. Wanneer Sonarent een overeenkomst aangaat met meerdere Klanten, is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk voor het nakomen van de afspraken in die overeenkomst.

Artikel 14 – Aansprakelijkheid Sonarent

  1. Sonarent is alleen aansprakelijk voor schade die de Klant lijdt wanneer die schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid.
  2. Wanneer Sonarent aansprakelijk is voor schade, dan geldt dat alleen voor directe schade die verband houdt met de uitvoering van de onderliggende overeenkomst.
  3. Sonarent is niet aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst of schade aan derden.
  4. Wanneer Sonarent aansprakelijk is, dan is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.
  5. Alle afbeeldingen, foto’s, kleuren, tekeningen, omschrijvingen op de website of in een catalogus zijn slechts indicatief en kunnen niet leiden tot enige vergoeding, ontbinding of opschorting.

Artikel 15 – Vervaltermijn

  1. Elk recht van de Klant op schadevergoeding van Sonarent vervalt 12 maanden na de gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. Hiermee wordt niet uitgesloten het bepaalde in artikel 6:89 BW.

Artikel 16 – Ontbinding

  1. De Klant mag de overeenkomst ongedaan maken wanneer Sonarent toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van zijn verplichtingen, tenzij deze tekortkoming de ontbinding niet rechtvaardigt vanwege haar bijzondere aard of geringe betekenis.
  2. Is de nakoming van de verplichtingen door Sonarent nog mogelijk, dan kan ontbinding pas plaatsvinden nadat Sonarent in verzuim is.
  3. Sonarent mag de overeenkomst met de Klant ongedaan maken, wanneer de Klant zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt, dan wel wanneer Sonarent kennis heeft genomen van omstandigheden die hem goede grond geven om aan te nemen dat de Klant zijn verplichtingen niet zal nakomen.

Artikel 17 – Overmacht

  1. In aanvulling op artikel 6:75 BW geldt dat een tekortkoming van Sonarent door de Klant niet aan Sonarent kan worden toegerekend wanneer er sprake is van overmacht.
  2. Onder de overmachtssituatie in lid 1 valt onder meer ook:
    • een noodtoestand zoals een burgeroorlog of natuurramp
    • overheidsmaatregelen
    • defect materiaal
    • verkeersongeval
  3. Gezien de specifiek aan een vaste datum verbonden dienstverlening zal, wanneer zich een overmachtssituatie voordoet waardoor Sonarent haar verplichtingen naar de Klant niet kan nakomen, die verplichtingen vervallen.
  4. Sonarent hoeft in een overmachtssituatie geen vergoeding aan de Klant te betalen, ook niet wanneer Sonarent hiervan voordeel heeft.

Artikel 18 – Wijziging overeenkomst

  1. Wanneer het voor de uitvoering ervan nodig is om een gesloten overeenkomst te wijzigen, kunnen de Klant en Sonarent de overeenkomst aanpassen.

Artikel 19 – Wijziging algemene voorwaarden

  1. Sonarent mag deze algemene voorwaarden wijzigen.
  2. Wijzigingen van ondergeschikt belang mag Sonarent altijd doorvoeren.
  3. Ingrijpende wijzigingen zal Sonarent zoveel mogelijk vooraf met de Klant bespreken.

Artikel 20 – Overgang van rechten

  1. De Klant kan geen rechten uit een overeenkomst met Sonarent aan anderen overdragen zonder schriftelijke toestemming van Sonarent.
  2. Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals in artikel 3:83 lid 2 BW.

Artikel 21 – Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid

  1. Wanneer één of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken, dan heeft dit geen invloed op de overige bepalingen van deze voorwaarden.
  2. Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichtst in de buurt komt van wat Sonarent bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had.

Artikel 22 – Toepasselijk recht en bevoegde rechter

  1. Op deze algemene voorwaarden en iedere onderliggende overeenkomst tussen de Klant en Sonarent is Nederlands recht van toepassing.
  2. De rechter in het arrondissement van de vestigingsplaats van Sonarent is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen de Klant en Sonarent, tenzij de wet iets anders bepaalt.

Opgesteld op 13 november 2023.

Marcel van de Kimmenade | SONARENT

Translate »